Review.nl logo
product image

Levante E4 e-bike

Reviewscore7.5

Testresultaten


Testperiode

19-12-2024 t/m 02-01-2025

Totaal aantal testers

10

Testpanel cijfer

7.5

Geslacht

Leeftijd testers

Samenvatting uitkomst testresultaten

De Levante E4 wordt over het algemeen goed ontvangen door testers. Het stijlvolle ontwerp en de degelijkheid vallen bij veel gebruikers in de smaak. De fiets biedt krachtige ondersteuning dankzij de stille middenmotor, wat bijdraagt aan een natuurlijke en comfortabele rijervaring. De toepassing van premium onderdelen zoals de Gates CDX-riem en de hoogwaardige Shimano-componenten worden gezien als pluspunten die dienden waarmee de duurzaamheid en repareerbaarheid van de fiets worden vergroot. Ondanks de relatief hoge prijs wordt de fiets geprezen voor de goede kwaliteit en prestaties die het biedt. Echter, er is ook kritiek op enkele aspecten van de fiets, zoals de beperkte functionaliteiten van de begeleidende app, die bijvoorbeeld de mogelijkheid mist om het batterijpercentage en navigatie-informatie real-time te tonen. De lage positie van de pedalen, die bij scherpe bochten de grond kunnen raken, en de open kettingkast worden ook als nadelen genoemd. Verder zou de toepassing van vering en een geïntegreerde verlichting het comfort en de praktische bruikbaarheid van de fiets kunnen verbeteren. In conclusie biedt de Levante E4 een goede rijervaring en hoogwaardige constructie voor sportieve fietsers, maar voor mensen die op zoek zijn naar een trendie fiets met veel geavanceerde functionaliteiten en een verfijnde afwerking, kan deze fiets te kort schieten. De beperkte applicatiefuncties en de integratie met de telefoon zijn gebieden waarop veel reviewers verdere verbeteringen graag zouden zien.

Plus- en minpunten

  • Krachtige en stille motor voor natuurlijke ondersteuning
  • Premium onderdelen en robuuste constructie
  • Degelijk ontwerp met goede gewichtsverdeling en brede banden
  • Grote actieradius met optie voor uitneembare accu
  • Goede repareerbaarheid dankzij gebruik van bekende componenten
  • Beperkte functionaliteiten van de bijbehorende app
  • Pedalen kunnen de grond raken in scherpe bochten
  • Geen vering, wat het comfort op oneffen wegen vermindert
  • Open kettingkast kan problemen geven met kleding
  • Hoge prijs en afwerking niet altijd premium

Sentimentanalyse

Over het algemeen zijn de recensies over de Levante E4 positief. Testers prijzen de kwaliteit van de fiets en de uitstekende fietservaring die het biedt met zijn stille en krachtige motor. Er zijn echter ook enkele negatieve punten benoemd, zoals de beperkte functionaliteiten van de app, de lage batterijpositie, en enkele ontwerpfouten. De algemene tendens is dat de fiets een solide optie is voor wie op zoek is naar een sportieve ebike, maar er zijn duidelijke verbeterpunten wat betreft het comfort en de technologische geïntegreerde opties.

PBrussee

25-12-2024

Algemene scoreReviewscore 8
Luxe sportieve fiets

Deze fiets is goed voor de sportieve fietser. Je kunt de ondersteuning zo instellen dat je ook nog lekker kunt trappen/sporten. De natuurlijke ondersteuning moet je wel zelf in gang zetten. Boven de 25 km/u wordt het wat zwaarder trappen. De motor is echt geruisloos, zoals aangegeven. Heerlijk stil fietsen door de riemaandrijving. De actieradius is groot, in een weekje nog niet leeg kunnen fietsen met korte ritjes. Handig dat het een licht-gewicht e-bike is, vooral als je een drempeltje hebt bij je schuur. Of als je de fiets mee wil nemen met de auto. Een schakelslot past mooi aan het frame en beschadigt het niet door rubber zijkanten. Zo blijft de fiest mooi. De verlichting is mooi weggewerkt, de fiets heeft een luxe uitstraling. Remmen werken perfect (niet te agressief, niet te slap) en het zadel zit goed. Bij hobbeltjes wel even gaan staan :-).


Over deze tester
Type huis

Eengezinswoning

Gezinssamenstelling

Samenwonend met kinderen

Leeftijd

36-45

Werksituatie

Part-time werkzaam

Tester2024

29-12-2024

Algemene scoreReviewscore 7
Klein ogende sportieve fiets

Ik heb deze fiets mogen testen via Review.nl. Toen de fiets thuis werd afgeleverd, maakte ik een grapje; is dit een kinderfiets? De vriendelijke bezorger van Levante moest lachen en vertelde dat het frame gebaseerd is op een mountainbike frame. Hierdoor oogt de kleinere variant (tot 1.80m) niet al te groot. Echter ziet hij er wel echt mooi sportief uit, zeker in de mat grijze kleur. Naast dat de E4 er mooi en sportief uitziet is de fiets zelf iook echt een lichtgewicht (24kg incl accu). Hierdoor is de fiets makkelijk hanteerbaar en voor een elektrische fiets erg fijn om op te tillen of op te bergen. Doordat de fiets zo licht is, stuurt hij ook snel en scherp in. Hierdoor is de fiets ook erg prettig om op hoge snelheid mee te sturen, echter dien je wel op te passen dat de trappers de grond niet raken in de bocht.


Over deze tester
Type huis

Eengezinswoning

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

36-45

Werksituatie

Full-time werkzaam

l**********@m******

01-01-2025

Algemene scoreReviewscore 8
Prachtige fiets, fietst heel soepel

Wat een prachtige fiets. De uitstraling van de fiets vind ik erg mooi, maar de fiets is zeker ook in gebruik heel fijn. Ik heb de fiets een week mogen testen en merkte dat de fiets echt heel licht fietst. De batterij duur is lang, mede ook doordat ik niet vaak de hoge ondersteuning nodig had. Ook zonder ondersteuning fietst de fiets heel prettig. Een paar puntjes die voor mij minder prettig zijn; je kunt de ondersteuning alleen aanzetten wanneer de fiets stilstaat. Een open kettingkast vind ik minder fijn, mijn broek kwam een keer tussen de trappers.


Over deze tester
Type huis

Twee-onder-één-kap

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

26-35

Werksituatie

Part-time werkzaam

techrvw.

01-01-2025

Algemene scoreReviewscore 7
Premium onderdelen maar toch nog genoeg verbeterpunten.

De Levante E4 is een nieuw merk in Nederland en de E4 is de enige fiets die tot nu toe op de website is. Op het eerste oog ziet het er erg netjes, strak, en goed gebouwd uit. Er zijn flink wat alternatieven beschikbaar en het is moeilijk om eruit te springen. Laten we kijken of de Levante E4 de moeite waard is. Introductie Een e-bike heeft weinig introductie nodig denk ik. Het is erg duidelijk wat voor product dit is en iedereen weet wel hoe het werkt. De Levante probeert zich te onderscheiden door premium onderdelen te gebruiken. Zo zitten er veel Shimano onderdelen op en is gekozen voor de meer premium riem, de CDX van Gates. Dat is een van de redenen denk ik waardoor het prijskaartje vrij hoog is. In deze competitieve markt moet je je onderscheiden en de Levante moet niet een in een dozijn gaan worden. De repareerbaarheid is wel uitstekend door het gebruik van Shimano onderdelen. Dit is door elk fietsbedrijf wel te vervangen, dat is een enorm pluspunt. We weten hoe het afgelopen is met VanMoof door de beperkte repareerbaarheid onder andere. We gaan wat dieper in op de onderdelen, de rijervaring, en wat er in mijn optiek beter kan. Design Dit is natuurlijk een erg persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik de Levante E4 een mooie fiets om te zien. Het frame vind ik erg mooi en met een gewicht van 24 kilo (inclusief de batterij) is het ook erg goed. Hierdoor is het een lichte fiets die zeer prettig aanvoelt. Het is niet de lichtste die beschikbaar is, maar je merkt wel dat het gewicht zeker meespeelt in een soepele rijervaring. Applicatie Levante heeft een eigen applicatie. Dat is een groot pluspunt! De connectie is gemakkelijk te maken via een QR code die je krijgt bij de fiets. Daarna is de functionaliteit van de applicatie in combinatie met de fiets wat beperkt. Je kunt de fiets traceren via de GPS-Tracker die erin zit. Dat is een goed punt en erg handig om diefstal tegen te gaan. Je kunt tijdens het fietsen ook de huidige snelheid zien. Verder houdt de functionaliteit met betrekking tot de fiets wel een beetje op. Je kunt bijvoorbeeld niet zien hoeveel batterij er nog in zit, hoeveel kilometer je gereden hebt, of hoeveel ritjes je gemaakt hebt. Aan het eind van de dag krijg je een overzicht van de gemaakte ritten die dag. Dat is echter een overzicht van alle gemaakte die dag waar het niet in gespecificeerd is hoeveel ritten er gemaakt zijn. Daar zit nog een verbetering in. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om op ieder moment te kunnen zien hoe vol de batterij nog is. Zo kan je een inschatting maken of je de batterij nog moet opladen voor je weer op pad gaat, of dat je het wel redt met de acculading. Qua ondersteuning zit de app wel aan de goede kant. Je kunt FaceTime support starten vanuit de app, maar ook contact leggen met de servicedesk van Levante via chat. Alle handleidingen staan er ook in zodat je die altijd bij de hand hebt. Componenten Levante heeft, gezien de prijs van de fiets, duidelijk gekozen voor de premium onderdelen die beschikbaar zijn op de fietsmarkt. Dat is ook goed te zien in de lijst hieronder. Zo is bijna alles van de fiets van Shimano en is er gekozen voor de meer premium Gates CDX riem in plaats van de Gates CDN of alternatieve, vaak kwalitatief mindere, merken. Gates is echt de marktleider in het maken van aandrijfriemen. Ik juich dit erg toe, ondanks dat dit voor een prijsstijging in de fiets zorgt. Hierdoor kan je, waarschijnlijk, langer fietsen zonder problemen en is de repareerbaarheid van de Levante E4 ook erg goed. Door gekozen te hebben voor de CDX aandrijfriem kun je naar de schatting van Gates tussen 10.000 en 15.000 kilometer zorgenvrij van de riem gebruik maken, al valt en staat alles met het enigszins zelf onderhouden van de fiets in mijn opinie. Shimano Scherm De Levante E4 is uitgerust met een scherm van Shimano. Dit scherm is erg basis. Het bevat alle informatie die je nodig hebt en die belangrijk is, maar ik vind het er toch wat ouderwets uitzien. Er zijn andere merken beschikbaar die erg mooie en goed uitziende geïntegreerde schermen hebben. Het Shimano scherm is wel erg makkelijk te bedienen. Er zijn drie knoppen. Stand omhoog, stand omlaag, en het wisselen tussen de menu's. De menu’s laten het maximale bereik zien, de gemaakte kilometers per rit (welke je zelf moet resetten), en de totaal gereden kilometers. Power Button Midden op het frame aan de voorkant zit de aan/uit knop. Ja, wat moet ik daarover vertellen. Dit is een solide knop die goed aanvoelt. Niks op aan te merken eigenlijk en ook niet zo heel veel over te vertellen. Telefoonhouder Op de stuurkolom van de Levante E4 zit een SPC+ adapter. Hierdoor kan je gemakkelijk een hoesje met deze achterkant, of een telefoonhouder met deze connectie, aan de fiets klikken. Dit werkt zeer soepel en zorgt voor makkelijke navigatie met de telefoon. Zelfs als de mobiele telefoon geen SPC+ hoesje heeft, kan je het alsnog gebruiken met de SPC+ telefoon adapter die beschikbaar is. Deze heb ik op de fiets gehad tijdens het testen en dat beviel me uitstekend. Shimano 504Wh Batterij De Shimano 504Wh batterij biedt uitstekende prestaties en betrouwbaarheid voor elektrische fietsen, met een capaciteit die voldoende energie levert voor ritten tot 85-150 km, afhankelijk van terrein, rijstijl en ondersteuningsniveau. Dankzij de geavanceerde lithium-ion technologie is de batterij krachtig, onderhoudsvriendelijk en vrij van geheugeneffecten, waardoor opladen op elk moment mogelijk is zonder de levensduur te verkorten. De oplaadtijd bedraagt ongeveer 5 uur voor een volledige lading, terwijl 80% in slechts 2 uur kan worden bereikt, ideaal voor snelle stops. Shimano's geïntegreerde Battery Management System beschermt de batterij tegen overladen, oververhitting en diepontlading, wat de duurzaamheid verder verbetert. De batterij is ontworpen om goed te presteren in extreme temperaturen en werkt naadloos samen met het Shimano Steps-systeem, waardoor gebruikers eenvoudig het batterijniveau, bereik en ondersteuning modus kunnen monitoren via het display. Shimano E5000 Motor De elektrische aandrijving van de fiets wordt geleverd door een middenmotor. Er is de laatste jaren een duidelijke verschuiving te zien in E-bike land van de voorwielmotor, naar een midden- of achterwielmotor. Een middenmotor voorziet de kracht rechtstreeks op de pedalen, wat de aandrijving zeer natuurlijk doet voelen. Dat is ook zeer goed te voelen bij het gebruiken van de Levante E4. Waar het een voordeel is om een middenmotor te hebben, kan het ook een klein beetje een nadeel zijn. De kracht van de motor wordt namelijk rechtstreeks op de aandrijflijn overgedragen. Dit kan zorgen voor meer slijtage aan de tandwielen en bijvoorbeeld de aandrijfriem. Gelukkig heeft Levante een CDX aandrijfriem gemonteerd, wat ervoor zorgt dat hierover geen zorgen over hoeven te ontstaan. Shimano Nexus 5 De Shimano Nexus 5 versnellingsnaaf is het nieuwste model van Shimano. E-bike motoren worden steeds krachtiger en daar hebben de versnellingsnaven vaak onder te lijden. De nieuwe 5 versnellingsnaaf is veel duurzamer dan de al bestaande naven, dit komt doordat alle interne onderdelen groter, sterker en robuuster zijn gemaakt. De naaf heeft minder versnellingen omdat er bij een e-bike veel minder behoefte is aan (veel) versnellingen. Je ziet vaak dat er niet meer dan 3 versnellingen worden gebruikt, vaak zelfs maar 1 of 2 versnellingen. Dit omdat de motor zo krachtig is en je vaak binnen no-time al tussen de 20 en 25 km per uur fietst. Het gaat bij de versnellingen van een e-bike dan ook meer om het verschil tussen de lichtste en zwaarste versnelling, ook wel het bereik van de naaf genoemd. Dit is bij de Nexus 5 bijvoorbeeld groter dan de Nexus 7 ondanks dat hij 2 versnellingen minder heeft. Een groot verschil met de andere naafversnellingen is dat bij de Shimano Nexus 5 de afstand tussen de versnellingen even groot is, dit is bij de andere naven niet het geval. Het totale bereik (hoeveel % de zwaarste versnelling zwaarder is dan de lichtste versnelling) is 263%. Dit betekent dat de lichtste versnelling 2.63 omwentelingen meer maakt dan de zwaarste versnelling. Bij de Nexus 7 is dit bijvoorbeeld 244% en bij de Nexus 8 is het schakelbereik 307%. Gates CDX Carbon drive belt Ook voor de riem is gekozen voor de meer premium versie, de CDX. Dit is wederom een uitstekende keuze waardoor het minder aannemelijk is dat er snel problemen zullen ontstaan met de riem. De goedkopere CDN is al onderhoudsvriendelijker dan een normale ketting, maar de CDX gooit daar nog even een schepje bovenop. Door het monteren van deze aandrijfriem heb je, naar schatting van de fabrikant, tussen de 10.000 en 15.000 kilometer geen omkijken naar de aandrijfriem. Wel is het aanbevolen om de riem zo nu en dan schoon te maken met water. Dit zorgt ervoor dat vuil niet op de riem blijft zitten en voor extra en onnodige slijtage zorgt. Onderhoud is behoud. Hier is ook goed te zien dat Levante niet heeft bespaard op belangrijke onderdelen. Dat is natuurlijk een van de redenen voor de hoge prijs van de fiets. GPS-Tracker Gelukkig zit er op de Levante E4 GPS-tracking. Hierdoor kan je via de Levante Fietsen applicatie gemakkelijk de fiets terugvinden met een klik op het icoontje. Uitstekende functie om gestolen fietsen terug te vinden en ik ben ook erg blij dat het op deze, toch wel dure, fiets zit. Op dit moment zijn er geen maandelijkse kosten berekend voor het gebruik van de GPS-tracker en zijn smart functionaliteiten. Op dit moment is het 'gewoon' bij de prijs inbegrepen. Het is echter niet ondenkbaar dat dit in een later stadium mogelijk nog wordt veranderd in een maandelijks bedrag, een zeker abonnement. Dit is echter koffiedik kijken en voorlopig is hier geen omkijken naar. Dagelijks gebruik Tijdens het testen heb ik meerdere ritten gemaakt om de fiets goed aan te voelen. Hier heb ik woon-werkverkeer gehad, maar ook recreatieve ritten gemaakt. In het dagelijks gebruik voelt de fiets erg soepel en solide aan. Het fietsen voelt vrij moeiteloos aan, wat voor een ontspannende rit zorgt. Houding De houding is erg prettig. Het stuur staat wat omhoog waardoor je niet een houding hebt waar je echt naar voren leunt. Hierdoor is de belasting op de schouders, wat bij sommige andere merken het geval is, vele malen minder. Lange ritten zijn dus absoluut geen probleem met de Levante E4. Wat ik wel merk is dat de pedalen erg laag bij de grond zitten. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik met een bocht bijna de grond raak met de pedalen. Een minder prettig gevoel om te hebben en je gaat er toch voorzichtiger door rijden. Ook merkte ik tijdens het fietsen dat de punt van mijn schoen regelmatig de grond raakte. Een puntje dat me eigenlijk meer irriteerde dan ik had verwacht. Rijden Net als de houding, is het rijden met de Levante E4 gewoon een prettige ervaring. Het rijdt soepel, schakelt goed en makkelijk, en het is gewoon een erg goede en solide fiets om op te rijden. Hier is dan ook weinig op aan te merken. Opladen Voor het opladen van de Shimano accu zit er een oplaadpunt boven de motor. Dit klepje vind ik wat fragiel ogen en het sluiten is ook niet het makkelijkste. Hier had ik, helemaal gezien de prijs, een makkelijkere oplossing willen zien. Voor mijn gevoel is dit een onderdeel wat snel kapot kan gaan. Ook is er voor het opladen van de losse accu een opzetstukje nodig. Dit is een makkelijk punt wat kapot kan gaan, kwijt kan raken, en is gewoon niet het gemak wat je zoekt bij deze prijsklasse. Het opladen zelf gaat ook niet heel snel, dat komt ook mede door de grote accu die erin zit, maar het duurt ongeveer 5 uur voor hij vol is. Dat is wat aan de lange tijd maar uitlegbaar door de grote accu. Batterijduur/Bereik Als de accu volgeladen is, wat ongeveer 5 uur duurt, kan je er flink ver mee komen, zelfs op stand 3. In stand 1 kan je 181 kilometer rijden, in stand 2 is dat 126 kilometer, en in stand 3 is het 91 kilometer. Dat is echt uitstekend, maar deze schatting is dus wat aan de hoge kant. Dit is wel sterk afhankelijk van de omstandigheden. Ga je bijvoorbeeld bergop, wordt je actieradius aanzienlijk minder. Ook met tegenwind zie je de actieradius achteruit gaan. Dat is op zich logisch, maar die 181 kilometer op stand 1 is dus relatief en niet realistisch. Gebruik je de Levante E4 voor woon-werkverkeer en fiets je er 10/20 kilometer per dag mee, kan je gerust meerdere dagen heen en weer zonder op te hoeven laden. Error code W106 Tijdens het gebruik heb ik een fout ervaren met de Levante E4. Dit was error code W106, deze error krijg je te zien als er enige vorm van druk op de pedalen staat tijdens het aanzetten van de fiets. Mocht je deze fout zien, zul je de fiets uit moeten zetten en weer aanzetten zonder enige vorm van druk op de pedalen. Wat kan er beter? Het is helaas niet allemaal geweldig en premium. Er zijn zeker verbeterpunten bij de Levante E4. Sommige zijn wat duidelijker dan andere, of misschien wat meer persoonlijke voorkeur, maar ik vind ze absoluut het benoemen waard. Afwerking De afwerking is niet goed genoeg, vind ik. De kabels aan de voorkant steken naar mijn mening wat te veel uit. Dit kan beter en mooier afgewerkt worden in het frame. De kabels die netjes afgewerkt zijn in de stuurkolom aan de voorkant zijn nog steeds zichtbaar. Hier had voor de volledigheid even een kapje op gemoeten om de kabels weg te werken. Ik vind ook de opening van het frame, om bijvoorbeeld de aandrijfriem te kunnen vervangen, niet mooi weggewerkt. Deze afwerking ligt behoorlijk in het oog en is in mijn ogen meer voor elektrische fietsen in het lagere prijssegment. Van een fiets met dit prijskaartje zou je mogen verwachten dat dit mooier zou zijn weggewerkt. Het is geen ramp, maar een beetje jammer is het wel. Verlichting voorkant Ik vind de keuze voor de verlichting aan de voorzijde jammer. Het is opgebouwd door een losse lichtunit die gemonteerd wordt aan de voorkant van de fiets. Dit is niet hufterproof en kan gestolen worden. Ook kan dit gemakkelijker stuk gaan in de drukke fietsenrekken van ons land. Een mooi alternatief had een geïntegreerde ledlamp geweest. Kan niet makkelijk gestolen worden en gaat veel minder snel stuk bij stoten of omvallen. Daarentegen geeft de lamp wél een enorme smak licht. Het is dus een lastige discussie, maar ik zou altijd proberen verlichting aan de voorzijde te integreren in het frame. Scherm Het schermpje van Shimano is ook eigenlijk niet wat past bij een fiets met dit design en prijsklasse. Hier had een mooier geïntegreerd scherm in gemoeten, of een applicatie die meer functionaliteit biedt waardoor er geen scherm nodig is. Het scherm werkt goed en je ziet wat er nodig is, maar achterhaald is het zeker. Applicatie De applicatie biedt op dit moment eigenlijk niet genoeg functionaliteit. Basisfuncties, zoals het zien van de batterij, individuele ritten, of andere fietsgerelateerde zaken zijn er niet in terug te vinden. Er is een map zichtbaar, dus er zit een Maps-achtige API achter, maar navigatie is niet mogelijk vanuit de app. Dat had ook echt anders gemoeten. Je moet vanuit de applicatie een navigatie kunnen starten en alles van de fiets kunnen zien tijdens het rijden. Het schermpje kan weg, en de telefoon wordt dan het scherm. Gelukkig is de applicatie softwarematig en kan dit mogelijk nog worden aangepast door middel van updates. Een voorziening voor het altijd kunnen zien van het batterijpercentage vind ik bijvoorbeeld wel een must. Hoe makkelijk is het om vanaf de bank te zien hoeveel batterijpercentage je nog hebt, en daarmee een keuze te kunnen maken om de fiets nog op te laden voor je de volgende dag naar je werk fietst. Hopelijk gaat de fabrikant hier nog het een en ander aan verbeteren. Conclusie De Levante E4 is een allround fiets voorzien van premium onderdelen met een hele goede fietservaring. Het is duidelijk te zien dat de fabrikant heeft gekozen voor repareerbaarheid en duurzaamheid van de fiets. Dit zijn hele goede keuzes en verklaren het prijskaartje van de fiets, op het moment van schrijven 3299 euro. Aan de andere kant laat de fiets her en der (kleine) steekjes vallen. Zo vind ik de functionaliteiten van de applicatie voor de fiets zeer beperkt, vind ik het een misser dat de verlichting van de fiets aan de voorzijde van fiets niet geïntegreerd is en ben ik van mening dat het display niet thuishoort op een fiets met dit prijskaartje. Ben jij op zoek naar een fiets voor woon-werk verkeer waarbij je niet geeft om de hierboven genoemde minpuntjes? Dan is dit een hele goede keuze waarvan ik denk dat er heel veel plezier aan kan worden beleefd voor een hele lange tijd. Ben jij meer op zoek naar een trendy fiets met een mooie afwerking? Dan denk ik dat dit niet het model is waar jij naar op zoek bent. Voor dit geld zijn er andere modellen te krijgen met een vergelijkbare fietservaring, maar met een betere afwerking en integratie met de app op je telefoon.


Over deze tester
Type huis

Appartement

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

26-35

Werksituatie

Full-time werkzaam

Reviewer301

01-01-2025

Algemene scoreReviewscore 8
Fijne fiets.

Ik heb deze fiets een week mogen testen. Dagelijks fiets ik 40km heen en weer naar werk en vooral in de wintermaanden is dat soms een uitdaging. Motor heb ik als erg prettig ervaren. In de eerste stand moest ik goed bijtrappen zonder dat ik moe op werk kwam. Voor het comfort zou ik er wel andere handgrepen op zetten.


Over deze tester
Type huis

Twee-onder-één-kap

Gezinssamenstelling

Samenwonend met kinderen

Leeftijd

36-45

Werksituatie

Full-time werkzaam

lucasmartinezo

02-01-2025

Algemene scoreReviewscore 7
Robuuste, kwalitatieve elektrische fiets

De Levante E4 elektrische fiets is een prettige, stevige en kwalitatieve fiets. Hij fietst comfortabel en bereikt met gemak de maximale snelheid van 25km/u. Het is merkbaar dat de fiets premium onderdelen bevat, want hij remt vlot, trekt soepel op en heeft een hele luxe carbon ketting. Die ketting is geruisloos en zal waarschijnlijk erg lang meegaan. Ik vond de accu ook zeker lang meegaan. Ik fiets zo'n 10km enkele reis naar werk, en dat kan ik een aantal keer doen voordat ie opgeladen moet worden. Dat doe je overigens ook gemakkelijk, je kunt hem ook loshalen en ergens in de stekker steken. Het enige minpuntje in mijn ogen was dat door de vorm van het frame een standaard kettingslot ter hoogte van je enkel komt, waardoor je de sleutel daarvan snel tegen je enkel voelt komen. Tenzij je een slot hebt waar de sleutel uit kan kan dat snel onprettig worden.


Over deze tester
Type huis

Appartement

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

26-35

Werksituatie

Part-time werkzaam

a**********@g********

06-01-2025

Algemene scoreReviewscore 8
Degelijke fiets voor de sportieve fietser

De Levante E4 straalt echt degelijkheid en kwaliteit uit. Het is echt een fiets die goed is afgewerkt en die niet zomaar kapot zal gaan. Handig is ook dat hij erg licht is van gewicht, maar wel een hele fijne wegligging heeft. Het gewicht is goed verdeeld en door de brede banden "zweef" je echt over de weg en heb je ook op modderige paadjes voldoende grip. De ondersteuning is erg fijn en natuurlijk en ook echt geruisloos. Je hoort de motor niet waardoor jee cht het gevoel hebt dat je op een gewone fiets fietst. Het stuur is in heel veel posities te verstellen waardoor je altijd wel een stand kunt vinden die past bij jouw favoriete fietshouding. De fiets heeft een ingebouwde GPS tracker zodat je in de app altijd kunt zien waar hij is. De app is verder niet heel uitgebreid en het laden van de vorige ritten duurt vrij lang. En bij het tracken van ritten maakt hij (nog) geen onderscheid tussen daadwerkelijke fietsritten en tijd op de fietsendrager. Dat is jammer, maar daar kun je dan Strava voor gebruiken. Verder is de app niet heel boeiend. Hier vind je alleen nog wat algemene gegevens van jouw fiets en de handleiding en supportcontact. Ik heb deze fiets met veel plezier een aantal weken mogen testen voor review.nl maar de reden waarom ik persoonlijk deze fiets niet zal aanschaffen is dat deze fiets t.o.v mijn huidige fiets geen goede zadelpen en stuurvering heeft en het unisex model van de fiets is voor mij als kleine vrouw niet handig. Met name bij ritten waar je veel af moet stappen is de stang echt onhandig. Maar dat is voor ieder persoonlijk en mensen die een racefiets of mountainbike gewend zijn zullen deze fiets wel echt top vinden!


Over deze tester
Type huis

Eengezinswoning

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

36-45

Werksituatie

Part-time werkzaam

Mkara

06-01-2025

Algemene scoreReviewscore 8
Veiligheid en Functionaliteit vs. Comfort en Prijs

De Levante E4 e-bike heeft een zwarte design dat niet direct schreeuwt 'e-bike', wat een voordeel kan zijn tegen diefstal omdat ze minder opvallen. De accu is uitneembaar, wat handig is voor het opladen binnenshuis, en biedt een goede actieradius voor dagelijkse ritten, al kan het bij intensief gebruik nodig zijn om tussendoor op te laden. Wat de GPS-tracking betreft, de Levante E4 is standaard uitgerust met een KIWA-gecertificeerde GPS-tracker, wat een groot voordeel is voor diefstalpreventie. Deze tracker maakt het mogelijk om de fiets snel terug te vinden als deze gestolen wordt, dankzij de connectie met de Levante App. De app biedt niet alleen de mogelijkheid om de locatie van je fiets te volgen maar houdt ook al je ritten bij, wat handig kan zijn voor zowel veiligheid als prestatieanalyse. Dit systeem werkt zonder abonnement, wat een financieel voordeel is, maar vereist wel dat je de app regelmatig controleert. Voor navigatie heeft de fiets een SPC+ connector op het stuur, waarmee je je smartphone handsfree kunt gebruiken voor routebegeleiding. Echter, een nadeel is dat de kijkhoek van de telefoonhouder het soms moeilijk maakt om je mobiel goed te volgen tijdens het fietsen, vooral als je snel moet reageren op route-instructies. De prijs kan een struikelblok zijn, en zonder vering kan de rit op deze fiets soms minder soepel aanvoelen, vooral op hobbelige wegen. De fiets is met 24 kg niet extreem licht, en de zithouding kan voor sommigen niet comfortabel genoeg zijn voor langere afstanden.


Over deze tester
Type huis

Twee-onder-één-kap

Gezinssamenstelling

Samenwonend met kinderen

Leeftijd

36-45

Werksituatie

Full-time werkzaam

p************@g********

13-01-2025

Algemene scoreReviewscore 6
Sportieve stadsbike

De Levante is een echte aanwinst voor de sportieve fietser. De krachtige ondersteuning en de stevige constructie geven een veilig gevoel. De zitpositie is comfortabel en sportief. Echter, bij snelle manoeuvres moet je oppassen dat het pedaal niet de grond raakt. Al met al een fijne fiets voor dagelijks gebruik en sportieve tochten.


Over deze tester
Type huis

Appartement

Gezinssamenstelling

Samenwonend

Leeftijd

56-65

Werksituatie

Full-time werkzaam

Martijn

16-01-2025

Algemene scoreReviewscore 8
Lekkere stille fiets

Wat een heerlijke ervaring was het testen van deze fiets. Zo stil heb ik niet eerder gefietst door de band aandrijving. Het schakelen gaat soepel en het was even wennen doordat deze net andersom werkte dan normaal. Deze fiets is geschikt voor de forens of gewoon recreatief gebruik, Het laden duurde iets langer dan gewend maar nog steeds acceptabel.


Over deze tester
Type huis

Eengezinswoning

Gezinssamenstelling

Samenwonend met kinderen

Leeftijd

46-55

Werksituatie

Full-time werkzaam